SEAT on Hispaania automark, mis on tarbijate seas nõutud tänu Euroopa kvaliteedistandardite järgimisele tootmises. Sellel on suur hulk vahetatavaid osi, kuid iga sõiduk vajab regulaarset kontrollimist ja kahjustatud osade väljavahetamist.
Kuidas valida SEATi varuosasid?
Juhindudes kogenud autoomanike poolt kasutatavast tõestatud ja tõhusast reeglite süsteemist, saate lihtsustada vajalike komponentide otsimist rikke korral.
Kõigepealt tuleb rikke ilmnemisel kindlaks teha selle põhjus. Seda saab teha kas ise või teenindusettevõttes. Töökoda aitab täpselt kindlaks teha vea ulatuse ja annab täiendavaid juhiseid selle kõrvaldamiseks.
Teiseks, valige vajalike osade jaoks kvaliteetne tarnija ja eelistage originaalvaruosasid, mis tagavad pika eluea ja kvaliteedi. Sellega säästate aega ja raha, mida oleksite võinud raisata, kui oleksite kasutanud ebakvaliteetseid komponente.
Samuti leiate kvaliteetse tarnija, kes pakub teile garanteeritud kvaliteediga toodet ja aitab teil vältida selliseid probleeme nagu:
- valekomponendid;
- Kasutatud osade ostmine;
- garantii puudub;
- Ülehinnatud madala kvaliteediga kaubad.
Kuidas leida õige osa minu automargile ja -mudelile?
Osade valimisel ja hankimisel tuleb arvestada paljude parameetritega. Peamine on valida õige osa, võttes arvesse sõiduki konfiguratsiooni, kvaliteeti ja hinda.
Kuidas ma saan teada SEATi osa numbri (koodi)?
Igal sõidukil on unikaalne identifitseerimisnumber. Selle võib saada auto ostulepingust, passist või sõiduki registreerimistunnistusest. Numbri võite leida ka auto kere küljest, tuuleklaasi alt, amortisaatorite kinnituskohast, juhi ukseavast või kaassõitjaistme alt.
Mida ma saan VIN-koodi abil teada?
Pärast VIN-koodi kontrollimist eriteenistuste abil või selle dešifreerimise tundmist saab teada järgmist teavet
- mootori mudel;
- sõidukite seeria;
- selle konfiguratsioon;
- käigukasti tüüp;
- sõiduki valmistamise kuupäev ja riik.
Iga identifikaator koosneb mitmest osast, mis sisaldavad ladinakeelseid numbreid ja tähti. Kokku on valmistajatehase tähisel kolm osa.
Esimene osa sisaldab teavet tootja kohta ja koosneb samuti kolmest tähemärgist. Teine osa kannab nime kirjeldav ja järgmised kuus märki annavad teavet mudeli, mootoritüübi, kabiini, kere, pidurisüsteemi jne kohta. Koodi viimane osa, identifitseerimis- või eristav osa, koosneb kaheksast tähemärgist, mis dešifreerivad sõiduki kogu varustuse.
Kumb osa on parem: ehtne või analoog?
Erinevalt originaalvaruosadest kohaldatakse originaaltootjate suhtes ranget kvaliteedikontrolli. Vananenud osi töödeldakse ja uuendatakse pidevalt, et tagada pikem kasutusiga. Vananenud osad kõrvaldatakse tootmisest ja ringlusse lastakse uue numbriga täiustatud konstruktsioonid. Ehtsad varuosad on palju kallimad kui analoogosad.
Siiski ei ole analoog alati halb, lihtsalt seda tüüpi osadel ei ole vajalikku sertifitseerimist ja tarnija ei saa alati anda garantiid osa pikaealisuse kohta. Teisest küljest on need sageli palju odavamad kui originaalosad.
Kuidas saab eristada originaal SEATi ja analoogseid osi?
Kõik originaalosad saavad tarnijad tootjatelt tehase pakendis, millel on märgistus ja kaitse võltsimise vastu. Autoteenindus saab kontrollida tootja andmete autentsust, sisestades need spetsiaalsesse andmebaasi. Analoogid võivad olla toodetud kolmanda osapoole ettevõtte poolt oma kaubamärgi all, kuid sellistel osadel ei ole kataloogi numbrit.
Mis on OEM-number?
OEM-number tähistab originaalvarustuse tootjat, mis tähendab "originaalosa number". See määratleb koostetehase nomenklatuuri. Selleks, et tagada konkreetsete osade õige tellimine, on tootjad andnud iga sõidukiosa jaoks katalooginumbri. Mõnikord võib sama osa omada erinevat OEM-numbrit:
- sõiduki osa;
- värvikood;
- trimmi;
- mootorite seeria jne.
Tavaliselt on OEM-numbriga osad hea kvaliteediga ja keskmise hinnaga. Siiski tasub meeles pidada, et sellised osad ei allu sõiduki tootja kvaliteedikontrollile ja võivad olla valmistatud odavatest materjalidest. Samuti vahetavad tootjad perioodiliselt tarnijaid. Sellisel juhul ei ole alati võimalik saada kvaliteetset toodet keskmise turuhinnaga.