- Uus
Renergi on MERGI Combustion Catalyst’i (põlemis katalüsaator-i) tootja. MERGI soodustab põlemist, vähendades süttimisviivist sissepõlemisprotsessis. Selle näitaja paranemine toob kaasa mitmesuguseid kasulikke mõjusid, nagu näiteks hoolduskulude vähenemine, kütuse säästmine ja emissiooni vähenemine.
Renergi AS on Norra firma, mis on viinud alates 70-ndatest aastates läbi kütuste süttimise uuringuid. Selle tulemusena on valminud põlemiskatalüsaator MERGI. See katalüsaator parandab kütuste kvaliteeti, nii et vabaneb rohkem energiat, vähenevad süsivesinike jäägid ja jääkained on puhtamad. Tegu on mittemetallilise katalüsaatoriga.
MERGI Combustion Catalyst vähendab kütuse süttimisviivist, mistõttu kasvab põlemise efektiivsus. See omakorda vähendab kõigepealt hoolduskulusid (kolvirõngad lähevad harvem katki ja ei kiilu nii sageli kinni, väheneb rõngaste ja silindrihülsside kulumine, turbolaadurite ja katalüsaatorite saastumine jne.), samuti alaneb kütuse tarbimine. Ka võimaldab see madalama kvaliteediga kütuste kasutamist ja vähendab CO, NOx ja HC eraldumist. MERGI parandab selliste kütuste põlemist nagu rasked kütused, laevadiisel, gaasiõli, bensiin, autode diiselkütus. Seda võib kasutada nii merel kui mandril tarvitusel olevates mootorites, samuti aga ka kateldes.
Väli- ja laboratoorsed testid on läbi viidud järgmistes institutsioonides: Det norske Veritas, Fueltech, Wroclawi Tehnikaülikool, Marintek, Delfti Tehnikaülikool, New Sulzer Diesel. Renergil on ka tarnefirmade poolt läbiviidud testide andmed. Mis puudutab kvaliteedikontrolli, siis Rootsi Rahvuslik Katse- ja Uurimisinstituut testib MERGI Combustion Catalyst'i pidevalt.
FAKTID:
1.Vähendab kütuse süttimise viivist raskekütustel 8,8% ja kergekütustel 10%
2.Vähendab väljalaskegaaside temperatuuri vahemikku 15°C – 40°C
3.Vähendab küttekulu kuni 10%
4.Vähendab CO, HC ja Nox emissiooni vastavalt kuni 53%, 40% ja 11%
MERGI Combustion Catalyst'i kasutamine
Eesmärk:
MERGI Combustion Catalyst vähendab kütuse süttimisviivist, mistõttu kasvab põlemise efektiivsus. See omakorda vähendab hoolduskulusid ja kütuse tarbimist. Ka võimaldab see madalama kvaliteediga kütuste kasutamist ja vähendab CO, NOx ja HC eraldumist.
Rakenduskohad:
Selliste kütuste põletamine nagu rasked kütused, laevadiisel, gaasiõli, bensiin, autode diiselkütus.
Kasutatav süsteemides:
Laeva- ja statsionaarsed mootorid (väikestel, keskmistel kui ka suurtel kiirustel), katlad, sõidu- ja veoautod, jne.
Rakendamisviis:
Sõidu- ja veoautode jaoks on olemas spetsiaalseid doseerimispudelid.
Käitlemine:
MERGI Combustion Catalyst sisaldab petrooleumi destillaati, mis on kahjulik allaneelamisel. Soovi korral on saadaval infolehed toote ohutuse kohta.
Dokumentatsioon:
On saadaval andmed järgmiste institutsioonide poolt läbi viidud väli- ja laboratoorsete testide kohta:
DNV, Fueltech, Wroclawi Tehnikaülikool, Marintek, Delfti Tehnikaülikool, New Sulzer Diesel. Lisaks on meil hästi tuntud tarnefirmade poolt läbi viidud testide dokumentatsioon. Nende firmade juhtkonnad on otsustanud pärast põhjaliku uurimistöö läbiviimist jätkata MERGI toote kasutamist.
Kvaliteedikontroll:
Rootsi Rahvuslik Katse- ja Uurimisinstituut testib MERGI Combustion Catalyst'i pidevalt.
SISEPÕLEMISPROTSESS
Petrooleumil põhinevad vedelkütused sisaldavad palju hüdrokarbonaate. Selleks, et muuta sellised kütused energiaks, peab aset leidma põlemine. Täieliku põlemise saaduseks on vesi ja süsinikdioksiid. Mittetäielikul põlemisel jäävad järele süsinikmonooksiid, tahm ja tõrv.
Väikesed ja kerged vesinikkarbonaadi molekulid, milliseid leidub gaasis ja naftas, põlevad kergesti. Jääkkütteõlis olevad suured ja rasked hüdrokarbonaadi molekulid ei sütti nii kergesti, mistõttu nad vajavad täielikuks põlemiseks kõrgemat temperatuuri. Põlemisprotsessi käigus mõjutab vabade radikaalide tekkimine põlemise kiirust. Molekulide termiline krakkimine (krakkimise puhul kiirendatakse lõhustumisreaktsioone katalüsaatorite abil) ilmneb selleks piisava temperatuuri saavutamisel. Krakkimise (krakkimise puhul kiirendatakse lõhustumisreaktsioone katalüsaatorite abil) käigus tekkivad komponendid on väga kergesti reageerivad ja hakkavad kohe otsima hapnikumolekule, millega ühineda. Oksüdeerumine vabastab soojust, mis omakorda põhjustab edasist termilist krakkimist. Niiviisi on vallandatud ahelreaktsioon.
MERGI Combustion Catalyst parandab kütuste süttimist, nii et vabaneb rohkem energiat, vähenevad süsivesinike jäägid ja jääkained on puhtamad. Katalüsaator on mõeldud vähendama süttimisviivist ja parandama põlemise efektiivsust. Põlemise parem kvaliteet tähendab seda, et kolvirõngad on puhtamad, mis omakorda võimaldab rõngaste ja silindrihülsi vahelist tihedamat kontakti. MERGI sisaldab komponente, mis alluvad termilisele krakkimisele (krakkimise puhul kiirendatakse lõhustumisreaktsioone katalüsaatorite abil) märgatavalt madalamalt temperatuuril (umbes 200 ° C) kui süsivesinike molekulid. Vabade radikaalide kontsentratsioon tõuseb süttimise varasemas faasis. See parandab põlemisprotsessi kvaliteeti, muutes selle intensiivsemaks kohe, kui oksüdeerumine algab. Tulemuseks on leegi kõrgem temperatuur ja kütuse täielikum põlemine.
Temperatuuri tõus võimaldab tahma ja tõrva (madala vesinikusisaldusega süsivesinike) oksüdeerumist, mis muidu jääksid lihtsalt mootorisse (vt. pilte vasakul) või väljutatakse saastavate heitgaasidena. Täielik põlemine vähendab süsinikmonooksiidi teket ja suurendab energia eraldumist kütusest. Kõrgem temperatuur parandab ka klappide ja kolvirõngaste seisukorda, põletades ära tahma ja süsinikujäägid ja tõstes nii survejõudu. Silindri vähenenud lekkimine suurendab mootori efektiivsust ja vähendab tarbitava kütuse hulka.
Samas kategoorias on veel 5 toodet :