-
-
Kokku on 5367 toodet.
Amortisaatorisüsteem on sõiduki vedrustuse kõige olulisem osa, sest see võtab sõidu ajal kõik mehaanilised jõud ära ja vähendab lehtvedrude, väändtugede ja vedrude läbipaindeid. Tänu amortisaatorile ei kõigu sõiduk ning rooli- ja pidurdusfunktsioonid ei ole häiritud. On olemas erinevaid amortisaatorite tüüpe, seega peate olema võimeline mõistma selle komponente ja mõistma, kuidas valida oma sõiduki jaoks õige komponent.
Löögisummuti mõiste ja selle ehitus
Kui autod esmakordselt ilmusid, oli neil lehtvedrudega vedrustus, mis tekitas konarliku sõidu. Raputamise vastu võitlemiseks leiutati konstruktsioon, mida hiljem muudeti ja täiustati. Peamise koormuse võtab sõidu ajal vastu vedru, mida saab kokku suruda või lahti suruda, et tasandada kiikumise liikumist.
Kere kõikumist ei ole võimalik täielikult kõrvaldada, kuna rattad ei puutu teepinnaga kokku ja sõidetavus väheneb. Selleks töötati välja amortisaator, mis vähendas vedrude inertset vibratsiooni selles tekitatud vastupanu kaudu. Sõidukis on kahte tüüpi amortisaatorid, mis kontrollivad:
- veotelg (kuna see kogeb suuremat vastupanu, on konstruktsioon tugevdatud);
- tagatelg.
Löögisummutid täidavad olulisi funktsioone:
- vähendada auto ja vedrustuse vertikaalset võnkumist;
- need parandavad sõitu - auto sõidab sujuvamalt;
- see parandab iga ratta ja maapinna vahelist kontakti;
- see parandab pidurdamist või kiirendamist.
Lihtsustatult öeldes toimib amortisaator kui õlipump, mis tõrjub välja väikese koguse vedelikku, kui vedrustus liigub vertikaalselt. See vedelik (mis väljub läbi väikeste aukude komponendis) annab vedrudele märku aeglustuda. Kui auto saavutab kiiruse, suureneb kõikumine ja vedrude vastupanu suureneb.
Tuleb meeles pidada, et amortisaatorid ja vedrustus on erinevad mõisted, kuna vedrustus on konkreetne süsteem, mis vastutab iga ratta kinnitamise eest kere külge. Summutid on osa sellest süsteemist. Löögisummuti koosneb järgmistest osadest:
- silinder;
- kolvid;
- varraste pakkimine;
- tolmuimeja;
- tihendi kokkupanek;
- kinnitusühendus;
- ventiilid (kolbidele ja põhja);
- kummist O-rõngad;
- eraldav kolb-kolbipaiskamine;
- pehmendav õli (gaas) jne.
Löögisummutite tüübid
Löögisummutid näevad välja nagu silindrikujulised konstruktsioonid, mille sees on varras. Osa põhjaosas on spetsiaalne kinnituselement, mis kinnitab selle vedrustustelje külge. On olemas erinevat tüüpi summutuselemendid:
1. Välimuselt:
- Õlg-kujuline (kõige varem ilmunud);
- koosneb 1 tuubist (harva kasutatav);
- mis koosneb 2 torustikust (kasutatakse kõige sagedamini).
2. Vastavalt ehitustäitmisele:
- õliga täidetud (gaasi ei ole - see on asendatud õhumassidega);
- on madalrõhugaas
- täidetakse kõrgsurvelise gaasiga (rõhu kasvades suureneb kasutegur).
3. Muud tüüpi amortisaatorid (neid on palju):
- veel ühe klapiga;
- millel on kaugkamber;
- tugevdatud (sportautode puhul);
- integreeritud pneumaatilise süsteemiga jne.
Osade valikukriteeriumid
Enne kui otsustate, millist tüüpi amortisaatorit vajate, peate tutvuma iga tüüpi amortisaatori plusside ja miinustega:
1. Hüdrauliline (õli või vedelikuga silindri sees).
Plussid:
- kõrge tõhusus;
- ideaalne keskmise kiiruse jaoks;
- mugav sõitmine;
- erinevaid odavaid mudeleid;
- saab hakkama läbisõiduga - üle kahekümne tuhande kilomeetri;
- on lihtsa disainiga;
- mõistliku hinnaga.
Miinused:
- suurtel kiirustel on autot raskem juhtida;
- soojuse suurenemine;
- Tekib kavitatsiooniefekt, mis hävitab detaili;
- Kui silindrisse satub õhku, on süsteem vähem tõhus.
2. Gaas.
Plussid:
- Võimaldab kiireid manöövreid;
- pikk vastupidavus;
- kui sõiduk pidurdab või kiirendab, ei ületata veeremist;
- toimib miinuskraadide juures;
- jahtub hästi;
- ei ole kavitatsiooni.
Miinused:
- vähenenud mugavus;
- seadme kõrge hind;
- Kui tekib väike mõlk, tuleb see asendada.
Seega on igal amortisaatoritüübil omad puudused ja eelised ning see, millist valida, on teie enda otsustada. Kui auto liikumise ajal esineb liigset "värinat", kontrollige amortisaatorisüsteemi. Ja meie veebisaidi spetsiaalsest osast leiate erinevaid amortisaatoreid koos nende omadustega, mis võimaldab teil valida teie autole sobivaima variandi.