-
-
Kokku on 2467 toodet.
Mootorsõiduki sidur on oluline osa sõiduki jõuülekandesüsteemis, mis võimaldab sõiduki juhil kontrollida sõiduki liikumist. Sidur koosneb mitmest erinevast osast, mis koos töötades tagavad sõiduki käiguvahetuse sujuvuse ja tõhususe. Selles tekstis räägime lähemalt mootorsõiduki siduri osadest ja nende funktsioonidest.
Survelaager
Survelaager on üks olulisemaid osi mootorsõiduki siduris. See asub siduri korpuse sees ja tagab siduriketta ja hooratta vahelise kontakti. Survelaageril on kaks funktsiooni - esiteks, see võimaldab sidurikettal vabalt pöörleda, kui sidur on vabastatud. Teiseks, kui sidur on kasutusel, surub survelaager siduriketta kokku hoorattaga, et ühendada mootori jõud käigukasti.
Siduriketas
Siduriketas on osa sidurist, mis asub survelaagri vastas. Siduriketas on valmistatud hõõrdematerjalist ning see on vajalik siduri efektiivseks toimimiseks. Kui sidur on vabastatud, ei puuduta siduriketas hooratta pinda, mis võimaldab mootoril vabalt käia. Kui aga sidur on kasutusel, surutakse siduriketas survelaagri abil hooratta pinnale, et ühendada mootori jõud käigukasti.
Siduri vedrukettad
Siduri vedrukettad on olulised osad siduris, mis asuvad survelaagri ja siduriketta vahel. Vedrukettad tagavad, et siduriketas oleks õigesti paigutatud ja hoiaks sidurikorpuse külge tihedalt kinni. Vedrukettad aitavad samuti vähendada vibratsioone ja müra, mis võivad tekkida siduri kasutamisel.
Surveplaat
Surveplaat on oluline osa siduris, mis asub survelaagri taga. Surveplaadi ülesanne on suruda siduriketas kokku hoorattaga, et mootori jõud ühendada käigukastiga. Surveplaadil on tavaliselt pinnal asuvad hammaste sarnased reljeefid, mis aitavad siduriketast tihedalt hooratta vastu suruda.
Siduri hooratas
Siduri hooratas on osa mootorsõiduki jõuülekandesüsteemist, mis asub mootori tagaosas. Hooratas on kinnituskoht, kuhu kinnitatakse siduriketas. Hoorattal on tavaliselt hammaste sarnased reljeefid, mis ühilduvad survelaagri hammastega.
Siduriketas
Siduriketas on sidurisüsteemi oluline osa, mis ühendab mootori ja käigukasti ning võimaldab neid omavahel sünkroniseerida. Ketta põhieesmärk on tagada jõuülekanne mootorilt käigukastile, kui juht vajutab siduripedaali. Siduriketas on tavaliselt valmistatud metallist või keraamilisest materjalist, mis on vastupidav kulumisele ja kuumusele.
Siduriketta eluiga sõltub sõidutingimustest ja juhi käitumisest. Näiteks võib ketta eluiga lüheneda, kui juht teeb sageli kiirendusi ja pidurdusi või kui sõidetakse ebatasasel pinnal. Seetõttu on soovitatav sõita sujuvalt ja vältida äkilisi liigutusi, et pikendada siduriketta eluiga.
Sidurikorv
Sidurikorv on osa sidurisüsteemist, mis hoiab siduriketast paigal ja võimaldab sellel mootorist käigukasti jõudu üle kanda. Sidurikorv koosneb tavaliselt metallist või alumiiniumist osadest, mis on valmistatud vastupidavatest materjalidest, et tagada nende vastupidavus kulumisele ja kuumusele.
Sidurikorvi seisukord võib mõjutada siduri üldist jõudlust. Kui sidurikorv on kahjustunud või kulunud, võib see põhjustada siduri nõrkust või ebaõnnestumist. Seetõttu on soovitatav regulaarselt kontrollida sidurikorvi seisukorda ja vajadusel seda hooldada või vahetada.
Sidurivõll
Sidurivõll on osa sidurisüsteemist, mis ühendab sidurikorvi ja käigukasti. Võlli eesmärk on tagada mootori ja käigukasti sujuv jõuülekanne. Sidurivõll koosneb tavaliselt metallist või alumiiniumist osadest, mis on vastupidavad kulumisele ja kuumusele.
Sidurivõll on oluline osa sidurisüsteemist, mis võib mõjutada siduri jõudlust ja töökindlust. Kui sidurivõll on kahjustunud või kulunud, võib see põhjustada siduri nõrkust või ebaõnnestumist. Seetõttu on soovitatav regulaarselt kontrollida sidurivõlli seisukorda ja vajadusel seda hooldada või vahetada.