-
-
Kokku on 704 toodet.
Mootori käivitamiseks vajab iga sõiduk töökindlat ja usaldusväärset akut ja käivitussüsteemi. Need komponendid on olulised sõiduki igapäevaseks kasutamiseks ning nende toimimine võib otseselt mõjutada sõiduki töökindlust ja turvalisust.
Üks olulisemaid tegureid akude ja käivitussüsteemi valimisel on sõiduki tüüp ja suurus. Erinevad sõidukid vajavad erinevat tüüpi akusid ja käivitussüsteeme, seega on oluline teada, millist tüüpi akut ja käivitussüsteemi konkreetne sõiduk vajab.
Enamik sõidukeid kasutavad pliihappeakusid, mis on kõige levinumad ja taskukohasemad. Need akud on valmistatud pliist ja happest ning neid saab taastada, kui nad hakkavad tühjenema. Teine tüüp on aga liitiumioonakud, mis on kergemad, väiksemad ja tunduvalt pikema elueaga kui pliihappeakud.
Käivitussüsteemi koosneb mitmest erinevast komponendist, mis töötavad koos, et tagada sõiduki mootori õige käivitamine. Kõige olulisemad käivitussüsteemi komponendid on starter, süütesüsteem ja kütuse süsteem.
Starter on mootori käivitamiseks vajalik elektromehaaniline seade, mis kasutab mootori käivitamiseks elektrivoolu. Starteri kaudu saab mootor vajaliku impulsi, et käivituda.
Süütesüsteem koosneb süüteküünlatest, süütekondensaatoritest ja süüteküünalde juhtimissüsteemist. See komponent vastutab sõiduki mootori süütamise eest, kui käivitamisel on vajalik kütuse segu süütamine.
Kütusesüsteem koosneb kütusepaagist, kütusepumpadest ja kütusefiltritest. See komponent vastutab sõiduki mootori kütusevarustuse eest. Kütusesüsteem peab olema puhas ja tõhus, et tagada sõiduki sujuv töö.
Kui akud või käivitussüsteemi komponendid ei tööta korralikult, võib see põhjustada sõiduki käivitamisel probleeme ja võib vajada kiiret hooldust või väljavahetamist. Kõige tavalisemad märgid, et sõiduki aku või käivitussüsteem vajab hooldust, on tühjenemine, ebatavalised müra, tugev vibratsioon või mootori käivitamise probleemid.
Teine oluline element käivitussüsteemis on süütesüsteem. Süütesüsteem on mõeldud süütama kütust, mis asub mootori silindrites. Süütamine toimub plahvatusena, mis paneb käima kogu mootori. Süütesüsteemi põhielemendid on süüteküünlad, süütepoolid, kaablid ja juhtimismoodul.
Süüteküünlad on väikesed elektrilised seadmed, mis paigaldatakse mootori silindrite ülaosasse. Süüteküünalde ülesanne on süüdata kütus, mis on silindrites. Süüteküünalde vahetamine on oluline mootori tervise seisukohalt, kuna kulunud või halvasti toimivad süüteküünlad võivad põhjustada mootori käivitamise probleeme, halba jõudlust ja isegi kütusekulu suurenemist.
Süütepoolid on elektriseadmed, mis muudavad aku poolt pakutava pinge kõrgemaks. Kõrgema pinge abil süüde süüdatakse süüteküünalde kaudu. Süütepoolide vahetamine on oluline, kui need ei suuda enam piisavat pingeid genereerida, et süütada kütus.
Kaablid on vajalikud, et suunata kõrgemat pinget süüteküünaldeni. Halvasti töötavate kaablitega võib tekkida pingekaod, mis vähendavad süütevõimsust ja mootori jõudlust. Kaablite korrapärane hooldus ja vajadusel vahetamine tagavad parema käivitamise ja mootori töökindluse.
Juhtimismoodul on elektrooniline seade, mis kontrollib süüteprotsessi. Juhtimismoodul saab signaale anduritelt, mis annavad teavet mootori asendist ja kiirusest, et õigesti ajastada süüde. Kui juhtimismoodul ei tööta korralikult, võib see põhjustada mootori käivitamise probleeme ja halba jõudlust.
Lisaks käivitussüsteemile on auto aku ka teiste seadmete allikas, nagu näiteks auto stereo, tuled, kliimaseade ja paljud muud elektroonilised seadmed. Kui aku on halvas seisukorras või sellel on vähene laadimine, võib see põhjustada elektrisüsteemi probleeme.
Seetõttu on oluline aku regulaarne kontrollimine ja hooldamine, et tagada selle korralik töö. Võimalik on teha ka aku testimine spetsiaalsete seadmetega, mis näitavad aku seisundit ja kas see vajab vahetamist.