Mootori hooldus ajastusmehhanism

Aktiivsed filtrid

Mootori hooldus, ajastusmehhanism

           

Mootori hooldus on üks olulisemaid tegevusi, mida iga autoomanik peaks regulaarselt tegema. Mootor on auto süda, mis tagab sõiduki liikumise, seega on vaja tagada selle terviklikkus ja korrasolek. Üks olulisemaid mootori osi on ajastusmehhanism, mis reguleerib mootori kolbide, ventiilide ja süüteküünalde liikumist. Ajastusmehhanismi korrasolek mõjutab mootori tööd, võimsust ja kütusekulu.

           

Ajastusmehhanism koosneb hammastega rihmast, pinguti- ja juhtrullidest, hammasratastest, plokk- ja kolvirattast. Hammastega rihm on tavaliselt valmistatud sünteetilisest kummist ja tugevdatud nailonkiududega. Ajastusmehhanismi eesmärk on tagada, et mootori sisse- ja väljalaskeventiilid avanevad ja sulguvad õigel ajal ning kolvid liiguvad õiges rütmis. Kui ajastusmehhanism ei tööta korralikult, võib see põhjustada mootori kulumist ja isegi mootori purunemist.

           

Ajastusmehhanismi hooldus algab ajastusrihma kontrollimisest. Ajastusrihma tuleks kontrollida iga 60 000 km järel või vastavalt auto tootja soovitustele. Kui ajastusrihma pinnal on kulumise või rebendi jälgi, tuleb see vahetada kohe. Kui ajastusrihma rebeneb või puruneb, võivad mootori kolvid ja ventiilid kokku põrgata, mis võib põhjustada mootori tõsist kahjustust. Seetõttu on ajastusrihma seisukorra kontrollimine väga oluline.

           

Ajastusrihma vahetamine peaks toimuma vastavalt auto tootja soovitustele või igal juhul, kui on märke ajastusrihma kulumisest. Kui ajastusrihma vahetatakse, tuleks kohe ka vahetada ka rullid, pingutid ja muud ajastusmehhanismi osad. Samuti tuleks kontrollida, kas ajastusmehhanismi osades ei ole nähtavaid kahjustusi või kulumise märke. Kui ajastusmehhanismi osades on märgatavaid kahjustusi, tuleks need kohe välja vahetada.

           

Pärast ajastusmehhanismi asendamist peaks mootor töötama sujuvalt ja võimsalt, kuid on siiski oluline jälgida mootori käitumist järgmistel päevadel ja nädalatel. Kui märkate mootori töös mingit ebatavalist heli või tõrget, võtke ühendust oma autoremondi töökojaga, et see uuesti läbi vaadata.

           

Mootori hooldus peaks olema igal autoomanikul regulaarselt planeeritud. Regulaarne hooldus tagab teie auto pikema eluea ja võimaldab teil vältida kulukaid remondikulusid tulevikus. Lisaks mootori ajastusmehhanismi vahetamisele tuleks jälgida ka mootoriõli vahetust, õhufiltri ja kütusefiltri vahetust, jahutussüsteemi hooldamist ja karterituulutuse kontrollimist. Mootori hooldamine tagab sõiduki tõrgeteta toimimise ja pikendab selle eluiga.

           

Mootoriõli vahetamine on väga oluline, kuna see määrab mootori terviklikkuse ja toimivuse. Mootoriõli kogub endasse mustuse ja metallitükid, mis tekivad mootori töö käigus. Kui mootoriõli ei ole piisavalt puhas, võib see kahjustada mootori sisemisi osi ja vähendada mootori võimsust. Seetõttu on soovitatav mootoriõli vahetada vastavalt tootja soovitustele, mis on tavaliselt iga 5 000 kuni 10 000 kilomeetri järel. Samuti tuleks kontrollida mootoriõli taset regulaarselt.

           

Õhufiltrite ja kütusefiltrite vahetamine on samuti oluline mootori terviklikkuse ja toimivuse tagamiseks. Õhufiltrid eemaldavad õhust tolmu ja muud võõrained, mis võivad kahjustada mootori sisemisi osi ja vähendada mootori võimsust. Kütusefiltrid eemaldavad kütusest mustuse ja muud võõrained, mis võivad kahjustada mootori sisemisi osi ja vähendada mootori võimsust. Kui õhufilter või kütusefilter ei tööta korralikult, võib see põhjustada mootori tõrkeid ja suurendada kütusekulu. Soovitatav on vahetada õhufilter ja kütusefilter vastavalt tootja soovitustele.

Liitu kohe uudiskirjaga

Liituge, et saada osa allahindlustest ja pakkumistest

Product added to compare.