Tagavararatas

Aktiivsed filtrid

Tagavararatas on üks olulisemaid osi, mis kuulub iga auto baasvarustusse. See on ratta varuosa, mis võimaldab sõidukit edasi liigutada, kui üks sõidukirattad on purunenud või kahjustunud. Tagavararatta kasutamise võimalus on oluline, sest see võib aidata vältida ootamatuid peatusi ja olla kindlustuseks ootamatuteks olukordadeks teel.

        

Iga auto baasvarustusse kuulub tagavararatas. Seda on soovitatav kontrollida iga kord, kui tehakse regulaarne hooldus või enne pikemat sõitu. Kui tagavararatas on halvas seisukorras või kahjustunud, tuleks see välja vahetada, et tagada sõiduki ohutus ja tõrgeteta toimimine.

        

Tagavararatta valimine sõltub auto tüübist ja suurusest. Kui auto baasvarustuses on tavaline ratta suurus 16 tolli, siis peaks ka tagavararatas olema sama suurusega. Samuti on oluline valida õige rehvimuster, et tagada parem haardumine ja ohutus teel.

        

Tagavararatas peaks olema korralikult paigaldatud ja kindlalt kinnitatud sõidukile. Tavaliselt on see paigutatud pagasiruumi põhjas olevasse spetsiaalsesse rattaalusesse. Enne pikemat sõitu tuleks veenduda, et tagavararatas on õigesti kinnitatud, et see ei liiguks ega koliseks sõidu ajal.

        

Tagavararatta kasutamine on lihtne. Kui üks auto ratastest on purunenud või kahjustunud, tuleb auto peatada ohutus kohas ja paigutada tagavararatas kahjustunud ratta asemele. Tagavararatta kasutamiseks tuleb kasutada spetsiaalset võtit, mis on tavaliselt kaasas tagavararatta komplektis.

        

Kui tagavararatas on paigutatud kahjustunud ratta asemele, tuleb auto alla minna ja tõsta auto üles, et kahjustunud ratas saaks eemaldada. Pärast kahjustunud ratta eemaldamist tuleb tagavararatas paigutada auto külge, keerata poldid kinni ja langetada auto tagasi maa peale. Seejärel tuleb veenduda, et tagavararatas on kindlalt paigutatud ja kinnitatud ning seejärel saab sõitu jätkata.

        

Kui tagavararatas on paigutatud auto külge, tuleb meeles pidada, et seda ei saa kasutada püsiva rehvimustriga.

        

Tagavararatta olemasolu võib olla ka seadusega reguleeritud. Näiteks USA-s on seadusega nõutud, et kõigil autodel peab olema tagavararatas, kui sellel on rehviparanduskomplekt. Euroopas sellist nõuet ei ole ning tagavararatta kasutamist soovitatakse eelkõige mugavuse ja turvalisuse tagamiseks.

        

Tagavararatas on väga oluline ka talvistes tingimustes sõites, kus libeduse ja lume tõttu võib suurema tõenäosusega esineda rehvipurunemisi. Tagavararatas võib päästa autojuhi ebameeldivast olukorrast, kus ta jääb kinni keset lumevälja või peab ootama tunde, et kedagi appi kutsuda.

        

Tagavararatta valimisel tuleks järgida auto tootja soovitusi ning valida rehv, mis sobib auto tüübi ja suurusega. Samuti tuleks tagavararatta rehvi seisukorda regulaarselt kontrollida ning vajadusel vahetada. Kui tagavararatas on pikka aega kasutamata seisnud, võib selle rehv olla kuivanud ning kaotanud oma omadused. Seetõttu tuleks tagavararatta rehvi seisukorda regulaarselt jälgida.

        

Tagavararatta kasutamisel tuleb järgida mõningaid ohutusnõudeid. Enne tagavararatta paigaldamist tuleb veenduda, et auto seisab kindlal ja tasasel pinnal, ning käsi- või elektrilise kruvikeerajaga tuleb rattapoldid lahti keerata. Tagavararatas tuleks paigaldada võimalikult kiiresti ning seejärel tuleb rehv kindlalt kinnitada. Enne edasist sõitu tuleks kindlasti rehvirõhk üle kontrollida ning vajadusel täiendada.

        

Lisaks tuleks tagavararatta paigaldamisel järgida ka auto tootja poolt antud juhiseid ning kasutada sobivaid tööriistu. Kui autojuhil endal puuduvad vajalikud teadmised ja oskused, tuleks tagavararatta paigaldamiseks pöörduda spetsialisti poole.

        

Tagavararatta olemasolu võib tunduda pelgalt formaalsusena, kuid tegelikult on see üks olulisemaid turvaelemente, mis tagab autojuhile turvalisuse ja meelerahu sõidu ajal. Seetõttu tuleks tagavararatta olemasolu kontrollida regulaarselt ning tagada selle korrektne kasutamine.

Liitu kohe uudiskirjaga

Liituge, et saada osa allahindlustest ja pakkumistest

Product added to compare.