Pidurivõimendus süsteem

Aktiivsed filtrid

Moodsad autod on täis erinevaid süsteeme ja komponente, mis tagavad nii sõidumugavuse kui ka ohutuse. Üks oluline komponent, mis mõjutab mõlemat tegurit, on pidurivõimendi süsteem. Pidurivõimendi süsteem on oluline osa auto pidurisüsteemist, mis aitab juhil hoida auto pidurdusteekonda lühemana ning vähendada pidurdamisel rakenduvat jõudu.

        

Pidurivõimendi süsteem koosneb mitmest komponendist, nagu vaakumvõimendi, pidurikorv, pidurisilinder ja klapp. Vaakumvõimendi on süsteemi peamine osa ja selle funktsiooniks on aidata juhil rakendada suuremat jõudu piduripedaalile ilma, et ta peaks selleks kasutama rohkem lihaseid või suuremat füüsilist pingutust. Vaakumvõimendi kasutab selleks mootori poolt tekitatud vaakumit, mis aitab rakendada jõudu piduripedaalile ning seejärel pidurikorvi kaudu piduriklotsidele. Vaakumvõimendi süsteemi peamine eelis on selle lihtsus ja efektiivsus, kuna see ei nõua keerukaid elektroonilisi või mehaanilisi seadmeid.

         

Pidurikorv on komponent, mis hoiab piduriklotse, mis omakorda suruvad vastu pidurikettaid või trummelpidureid. Pidurisilinder on oluline osa pidurivõimendi süsteemist, kuna see reguleerib piduri vedeliku voolu pidurikorvi. Kui juht vajutab piduripedaali, liigub piduri vedelik pidurisilindrisse, seejärel korrutatakse jõudu vaakumvõimendi abil ning surutakse piduriklotsid pidurikorvi vastu piduriketast. Klapp on komponent, mis võimaldab juhil reguleerida pidurisüsteemi rõhku, et tagada õige pidurdustase erinevatel teetingimustel.

        

Pidurivõimendi süsteemi eelised on selged - see võimaldab juhil pidurdada kiiremini ja efektiivsemalt, mis suurendab sõiduturvalisust. Kuid nagu igal süsteemil, on ka pidurivõimendi süsteemil oma puudused. Üks peamisi puudusi on see, et kui vaakumvõimendi rikneb, ei saa juht enam kasutada piduripedaali sama kergelt ja efektiivselt kui varem. Teine puudus on see, et pidurivõimendi süsteem võib tekitada lisakulusid autoomanikele, kuna see nõuab perioodilist hooldust ja remonti.

          

Kuidas pidurivõimendus süsteem töötab?

         

Pidurivõimendus süsteem koosneb mitmest erinevast komponendist, millest igaühel on oma spetsiifiline funktsioon. Kuid kogu süsteemi töö põhineb lihtsal põhimõttel - kasutades vaakumit, mis tekib mootori sisselaskekollektori alaosas, suurendab pidurivõimendi juhtimisjõudu, mis surub piduriklotsid vastu pidurikettaid.

          

Mootori töö ajal liiguvad kolvi ja tihendid vaheldumisi edasi-tagasi ning tekitavad vahelduvrõhu mootori sisselaskekollektori alaosas. Kui juht surub piduripedaali, avaneb õhuklapp, mis lubab vaakumil pidurivõimendisse tungida, surudes samal ajal varda allapoole, mis on ühendatud pidurivõimendi membraani kaudu piduriklotsidega.

        

Kui pidurivõimendisse jõuab vaakum, suureneb surve piduriklotside vastu. See suurem jõud on piisav, et võimaldada juhil pidurdada autot minimaalse vaevaga. Kuna pidurivõimendi kasutab mootori sisselaskekollektori vaakumit, töötab süsteem ainult siis, kui mootor töötab. Seetõttu on autoga seistes või kui mootor on välja lülitatud, piduripedaali vajutamine raskem.

         

Pidurivõimenduse süsteemi erinevad tüübid

           

Pidurivõimendus süsteemi on erinevaid tüüpe, millest igaüks erineb konstruktsiooni ja tööpõhimõtte poolest. Kõige tavalisemad pidurivõimendid on kaks- ja neljapiibulised.

        

Kahesuunaline pidurivõimendus

      

Kahesuunaline pidurivõimendus koosneb membraanist, vardast ja kolbist, mis kõik on paigutatud metallist ümbrisesse. Süsteem töötab sarnaselt nii bensiini- kui ka diiselmootoritega, kuid seda kasutatakse tavaliselt väiksemate autode puhul.

       

Neljapiibuline pidurivõimendus

            

Neljapiibuline pidurivõimendus koosneb kahest paari ühendatud membraanist ja kolbist, mis kõik on paigutatud metallist ümbrisesse. See süsteem on kasutusel tavaliselt suurematel autodel ja rasketehnikal.

Liitu kohe uudiskirjaga

Liituge, et saada osa allahindlustest ja pakkumistest

Product added to compare.