Turvasüsteemi elemendid

Aktiivsed filtrid

Turvasüsteemi elemendid

       

Autode turvasüsteemid on viimase aja tehnoloogiline ime, mis on mõeldud sõidukijuhi ja tema reisijate kaitseks. Turvasüsteem koosneb mitmest elemendist, mis töötavad koos, et tagada sõidukis viibivate inimeste turvalisus. Selles artiklis vaatleme mõningaid turvasüsteemi olulisemaid elemente, nende tööpõhimõtteid ja rolli sõiduki ohutuses.

       

Turvapadjad

Turvapadjad on üks kõige olulisemaid turvasüsteemi elemente. Need on disainitud selleks, et kaitsta autos viibivaid inimesi õnnetuse korral. Turvapadja süsteem koosneb mitmest elemendist, sealhulgas turvapadja moodul, elektroonilistest komponentidest ja anduritest. Kui auto kogeb kokkupõrget, hakkab andurid mõõtma kiirust, suunda ja teisi parameetreid, mis määravad õnnetuse tõsiduse. Kui õnnetus on piisavalt tõsine, siis turvapadjad aktiveeruvad, et kaitsta sõidukis olevaid inimesi. Turvapadjad on tavaliselt paigaldatud auto rooli, armatuurlaua, külgede ja istmete juurde.

       

Turvavööd

Turvavööd on samuti üks turvasüsteemi elemente, mis on mõeldud sõidukis viibivate inimeste kaitseks. Turvavööd on konstrueeritud nii, et need hoiaksid sõitjaid kohal isegi raskete kokkupõrgete korral. Turvavööd koosnevad rihmast, mis tõmbab sõitja keha ettepoole, kui auto peatub järsult. Turvavööd on tavaliselt varustatud kinnituste ja turvapadja süsteemiga, et tagada sõitja turvalisus.

       

Pidurisüsteem

Pidurisüsteem on üks olulisemaid turvasüsteemi elemente. See võimaldab juhil peatada auto kiiresti, kui see on vajalik. Pidurisüsteem koosneb mitmest komponendist, sealhulgas piduriklotsidest, pidurikettadest, pidurivedelikust ja pidurisadulatest. Kui juht vajutab piduripedaali, siis piduriklotsid hakkavad suruma pidurikettale, et peatada auto. Pidurivedelik tagab piduriõli rõhuülekande pidurisadulatele, et piduriklotsid suruksid piduriketastele vastu.

       

Peamised ohud, millele turvasüsteemid vastavad, on vargused ja vandalism. Autode vargused on kahjuks tavalised ja need võivad põhjustada omanikule suurt stressi ja rahalisi kaotusi. Seetõttu on autoturvalisuse tagamine oluline prioriteet nii autotootjatele kui ka tarbijatele.

       

Turvasüsteemid on autode jaoks kättesaadavad paljudes erinevates vormides ja neil on erinevad funktsioonid. Üks levinumaid turvasüsteeme on autoalarm. Autoalarm võib olla kas helisignaalidega või hääletu, kuid see hakkab tööle siis, kui sõidukis tuvastatakse vargusekatse. Autoalarm on sageli vargusevastaste süsteemide esimene kaitsev joon, mis hoiatab nii vargusekatsest kui ka juhi või omaniku tähelepanu.

       

Teine levinud turvasüsteem on kesklukustus, mis võimaldab auto uksed sulgeda ja avada ühe nupuvajutusega. Kesklukustus võib olla kaugjuhtimisega, mis tähendab, et auto uksi saab avada ja sulgeda kaugjuhtimispuldilt. See süsteem hoiab ära võtme sisse unustamise ja muudab autost väljumise kiiremaks ja mugavamaks.

       

Veel üks turvasüsteem on immobilisaator, mis takistab auto käivitamist ilma õige võtmega. Immobilisaator võib olla elektrooniline süsteem, mis tuvastab õige võtme elektroonilise signaali ja lubab auto käivitamist. See süsteem hoiab ära varguse, kuna varas ei saa sõidukit käivitada ilma õige võtmeta.

       

Kõige uuem turvasüsteem on nutikas võti. Nutikas võti võimaldab juhil autot avada ja sulgeda kaugjuhtimispuldiga ning see sisaldab ka elektroonilist immobilisaatorit. Nutikas võti on lihtne kasutada ja hoiab ära võtme kaotamise või unustamise.

       

Lisaks ülaltoodud turvasüsteemidele on saadaval ka GPS-jälgimissüsteemid, mis võimaldavad omanikul jälgida sõiduki asukohta reaalajas. GPS-jälgimissüsteemid võivad olla kas seadme sees või eraldi seadmes, mis on paigaldatud sõidukile. Need süsteemid on kasulikud varguste ennetamisel ja sõiduki leidmisel varguse korral.

Liitu kohe uudiskirjaga

Liituge, et saada osa allahindlustest ja pakkumistest

Product added to compare.