-
-
Kokku on 4364 toodet.
Mootori plokikaane tihend on oluline osa iga sisepõlemismootoriga sõiduki jaoks. See on paigaldatud mootori plokikaane ja silindripea vahele ning tagab, et mootori sisemine rõhk ja temperatuur oleksid optimaalsed ning ei tekiks lekkeid. Kuigi plokikaane tihend on väike ja näiliselt lihtne komponent, on sellel suur mõju mootori jõudlusele ja pikaealisusele.
Mootori plokikaane tihendite kvaliteet on viimastel aastakümnetel oluliselt paranenud tänu täiustatud materjalide ja tootmistehnoloogiate kasutuselevõtule. Kuid hoolimata sellest, võivad plokikaane tihendid aja jooksul kulumist ja pragunemist kogeda ning nõuavad seetõttu asendamist. Allpool on toodud mõned märgid, mida tasub jälgida, et tuvastada võimalikud plokikaane tihendi probleemid.
Esimeseks märgiks on mootori jõudluse langus. Kui märkate, et teie sõiduki mootori võimsus on langenud või sõiduk ei kiirene nagu tavaliselt, võib see olla märk kulunud või pragunenud plokikaane tihendist. Sellisel juhul vajab tihend asendamist.
Teiseks märgiks on mootori õlilekked. Kui märkate, et teie sõiduk lekib õli või muud vedelikku, võib see olla märk pragunenud plokikaane tihendist. Õli võib lekkida plokikaane ja silindripea vahelt, kui tihend ei suuda enam mootori sisemist rõhku ja temperatuuri optimaalselt säilitada.
Kolmandaks märgiks on jahutusvedeliku lekked. Kui märkate, et teie sõiduki jahutusvedelik väheneb või lekib mootorist välja, võib see olla märk pragunenud plokikaane tihendist. Jahutusvedelik võib lekkida plokikaane ja silindripea vahelt, kui tihend ei suuda enam mootori sisemist rõhku ja temperatuuri optimaalselt säilitada.
Neljandaks märgiks on jahutusvedeliku ja õli segunemine. Kui märkate, et teie sõiduki jahutusvedelikul või õlil on ebatavaline värv või tekstuuri, võib see olla märk plokikaane tihendi probleemist. Kui tihend on pragunenud või kahjustatud, võivad vedelikud seguneda ja põhjustada mootori sisemise rõhu ja temperatuuri proble.
Mõnel juhul võib plokikaane tihendi kahjustumine põhjustada mootori ülekuumenemist või isegi kokkujooksu, kui seda ei parandata õigeaegselt. Seetõttu on oluline teada, millised on tihendi probleemid ja kuidas neid lahendada.
Kuidas tihendit kontrollida?
Plokikaane tihendi kontrollimiseks on mitmeid viise. Kõige tavalisem meetod on survekontroll. Selleks eemaldatakse tihendi kohalt süüteküünlad ja mootor keeratakse käima. Kui tihend on kahjustatud, siis tõuseb silindrite vahele jääv surve ja see võib põhjustada süüteküünalde ummistumist. Samuti võib tihendi kahjustuse korral esineda õli- või jahutusvedeliku lekkeid.
Teine meetod tihendi kontrollimiseks on lekke kontrollimine. Selleks tuleb tihendi kohalt õlivarras eemaldada ja kui tihend on terviklik, siis peaks õli olema selge. Kui tihend on kahjustunud, võib õli olla piimjas, kuna jahutusvedelik seguneb õliga. Sarnaselt võib jahutusvedeliku kontrollimisel märgata õli lekkeid.
Kuidas tihendit vahetada?
Tihendi vahetamine võib olla keeruline protsess ja seda ei soovitata kodus teha, kui sul puudub selleks vajalik kogemus. Siiski võime jagada mõningaid üldisi juhiseid.
Esiteks tuleb mootor lahti võtta, et pääseda plokikaane tihendi juurde. See hõlmab tavaliselt mootori välja võtmist ja kõikide ühenduste ja osade eemaldamist, mis takistavad ligipääsu tihendi kohale.
Kui tihendi kohale on pääsetud, tuleb vana tihend hoolikalt eemaldada. Selleks kasutatakse spetsiaalset tööriista, et tõsta tihendi jäägid lahti, ilma et kahjustataks tihendi kanalit.
Uus tihend tuleb paigaldada korralikult ja tihedalt. Tavaliselt kaetakse uus tihend õhukese kihi silikooniga, et tagada parem haardumine. Pärast tihendi paigaldamist tuleb mootor kokku panna ja paigaldada kõik varuosad ja ühendused.