Pump

Aktiivsed filtrid

Mootori jõudluse suurendamiseks on oluline, et kõik selle osad töötaksid koos optimaalselt. Üks olulisemaid komponente, mis mõjutab mootori jõudlust ja kütusekulu, on mootoripump.

       

Mootoripump on seade, mis tagab kütuse edastamise paagist mootorisse. See on vajalik selleks, et mootor saaks pidevalt piisavas koguses kütust, et töötada nii, nagu see peaks. Kui mootoripump ei tööta korralikult, võib see põhjustada mitmeid probleeme, sealhulgas mootori tõrkeid ja kütusekulu suurenemist.

       

Mootoripumpade tüübid

       

On kahte tüüpi mootoripumpasid: mehaanilised ja elektrilised. Mõlemal on oma eelised ja puudused, seega on oluline valida õige pump vastavalt konkreetsele vajadusele.

       

Mehaanilised mootoripumbad

       

Mehaanilised mootoripumbad töötavad mootori abil ja neid kasutatakse tavaliselt vanematel sõidukitel. Need pumbad on odavamad kui elektrilised pumbad ja neil on vähe liikuvaid osi, mis tähendab, et neid on lihtsam hooldada ja remontida.

       

Mehaaniliste mootoripumpade puuduseks on aga see, et nende jõudlus sõltub mootori kiirusest. Kui mootor töötab madalal kiirusel, siis võib pump põhjustada ebapiisavat kütusevarustust, mis võib omakorda põhjustada mootori tõrkeid.

       

Elektrilised mootoripumbad

       

Elektrilised mootoripumbad on palju populaarsemad tänapäevastel autodel. Need pumbad tagavad stabiilse kütusevoo olenemata mootori kiirusest ning neid saab reguleerida vastavalt vajadusele.

       

Elektrilised mootoripumbad on tavaliselt veidi kallimad kui mehaanilised pumbad, kuid nende eelis on nende täpsem reguleerimine. Lisaks on need pumbad üldiselt tõhusamad ja võimaldavad saavutada paremat jõudlust ja kütusekulu.

       

Kuidas valida õige mootoripump?

       

Mootoripumba valimisel on oluline arvestada mitmeid tegureid, sealhulgas sõiduki marki ja mudelit, mootori tüüpi ja võimsust ning kasutustingimusi. Kui olete otsustanud, kas soovite mehaanilist või elektrilist pumpa, siis on järgmiseks sammuks valida õige suurusega pump vastavalt mootori vajadustele.

       

Mõned inimesed võivad arvata, et autode pumpade ainus eesmärk on kütuse tarnimine mootorisse, kuid tegelikult on autodel palju erinevaid pumbasüsteeme. Mõned neist süsteemidest on seotud mootori toimimisega, samas kui teised on seotud auto erinevate funktsioonidega, nagu näiteks kliimaseade ja rehvirõhu reguleerimine.

       

Üks kõige levinumaid pumbasüsteeme autodes on kütusepump, mis on mõeldud kütuse edastamiseks paagist mootorisse. Kütusepump võib olla kas mehaaniline või elektriline ning selle asukoht võib erineda sõidukite vahel. Mõnel autol on kütusepump paigaldatud otse paagi sisse, samal ajal kui teistel autodel võib see olla paigaldatud mootoriruumi.

       

Teine oluline pumbasüsteem autodes on jahutussüsteemi pump. See pump on mõeldud mootori jahutusvedeliku tsirkulatsiooni tagamiseks, mis aitab vältida ülekuumenemist ja mootori kahjustusi. Jahutussüsteemi pump võib olla ka mehaaniline või elektriline ning selle asukoht võib erineda erinevate autode vahel.

       

Kliimaseadme pump on veel üks oluline pumbasüsteem autodes. See pump on mõeldud kliimaseadme jahutusvedeliku tsirkulatsiooni tagamiseks, mis aitab reguleerida auto sisemist temperatuuri. Kliimaseadme pumba asukoht võib erineda erinevate autode vahel ning see võib olla kas mehaaniline või elektriline.

       

Rehvirõhu reguleerimiseks on ka olemas spetsiaalsed pumbad. Need pumbad on tavaliselt elektrilised ning neid kasutatakse rehvide täispuhumiseks õhuga. Mõned autodel võib olla ka rehvirõhu jälgimissüsteem, mis võimaldab juhil rehvirõhku jälgida ja vajadusel lisada õhku.

       

Veel üks oluline pumbasüsteem autodes on pidurisüsteemi pump. See pump on mõeldud pidurivedeliku tsirkulatsiooni tagamiseks pidurite toimimiseks. Pidurisüsteemi pump võib olla ka mehaaniline või elektriline ning selle asukoht võib erineda erinevate autode vahel.

Liitu kohe uudiskirjaga

Liituge, et saada osa allahindlustest ja pakkumistest

Product added to compare.