-
-
Kokku on 96 toodet.
Kindlasti tead, kui oluline on rehvirõhu õige tase sõiduohutuse tagamiseks. Kuid kuidas tagada, et rehvirõhk oleks alati optimaalne? Selleks on olemas spetsiaalsed seadmed ja süsteemid, mis aitavad rehvirõhku kontrollida ning hoiatavad juhti võimalike probleemide korral. Üks sellistest süsteemidest on rehvirõhu kontrollisüsteem (TPMS).
Rehvirõhu kontrollisüsteem on elektrooniline süsteem, mis jälgib rehvirõhku ning hoiatab juhti, kui rõhk langeb ohtlikult madalale või kõrgele. TPMS koosneb anduritest, mis on paigaldatud igasse rehvi ventiilipesasse, ja kesksest juhtimisüksusest, mis töötleb andmeid ja annab juhile hoiatusi.
TPMS süsteem võib olla kas kaudne või otsene. Kaudse TPMS-i puhul jälgitakse rehvirõhku ABS andurite abil, mis mõõdavad rehvide pöörlemiskiirust. Kui rehvi rõhk langeb ohtlikult madalale, hakkab rehv kiiremini pöörlema kui teised rehvid, ning süsteem annab juhile hoiatuse. Otsese TPMS-i puhul on igas rehvis spetsiaalne andur, mis mõõdab rehvirõhku ning edastab selle info kesksele juhtimisüksusele.
TPMS süsteemi kasutamine aitab tagada sõiduohutuse ning vältida võimalikke õnnetusi. Kui rehvirõhk on liiga madal või liiga kõrge, võib see mõjutada auto stabiilsust ning suurendada pidurdusmaad. Lisaks võib vale rehvirõhk suurendada rehvi kulumist ning vähendada selle eluiga.
TPMS süsteemi kasutamine on seadusega nõutud kõigis uutes autodes alates aastast 2014. Kuid ka vanemate autode omanikud peaksid kaaluma TPMS süsteemi paigaldamist, et tagada ohutu sõidukogemus ning vältida võimalikke probleeme rehvirõhu tasemega.
Rehvirõhu kontrollisüsteem võib olla kas aktiivne või passiivne. Aktiivne süsteem annab juhile hoiatuse, kui rehvirõhk on liiga madal või liiga kõrge, samas kui passiivne süsteem annab hoiatuse alles siis, kui rehvirõhk on juba ohtlikult madal või kõrge.
Rehvirõhu kontrollisüsteem (TPMS) võib olla üks olulisemaid funktsioone, mida autoomanikud peaksid kaaluma oma sõiduki varustamisel. See süsteem jälgib rehvirõhku reaalajas ning teavitab juhti, kui rõhk langeb alla soovitatud taseme.
Selle süsteemi paigaldamine on oluline samm auto ohutuse tagamisel. Madal rehvirõhk võib põhjustada mitmeid probleeme, nagu pikem pidurdusmaa, halvem juhitavus, suurem kütusekulu ja isegi rehvi purunemine või plahvatus. Seetõttu on oluline jälgida regulaarselt rehvirõhku ning seejärel reageerida kiiresti võimalike probleemide korral.
TPMS süsteemil on kaks peamist tüüpi: otsene ja kaudne. Otsese süsteemi puhul on igal rattal paigaldatud andur, mis edastab reaalajas rehvirõhu ja -temperatuuri andmeid auto elektroonilisele süsteemile. Kaudne süsteem kasutab ABS andureid, et jälgida iga ratta pöörlemiskiirust. Kui ratta pöörlemiskiirus on erinev teistest, tähendab see, et rehvirõhk on madal ja süsteem teavitab juhti sellest.
Otsese süsteemi eeliseks on see, et see võimaldab täpsemat ja usaldusväärsemat rehvirõhu jälgimist ning annab reaalajas teavet rehvide seisundi kohta. Samas on selle paigaldamine keerulisem ja kulukam kui kaudse süsteemi puhul. Kaudne süsteem on lihtsam ja odavam paigaldada, kuid selle täpsus võib olla madalam kui otsese süsteemi puhul.
TPMS süsteemi paigaldamiseks on vaja spetsiaalseid andureid või ABS andureid, elektroonilist juhtimismoodulit ja spetsiaalset ekraani, mis kuvab reaalajas rehvirõhu andmeid. Süsteemi paigaldamine võib võtta aega umbes paar tundi ning selle hind sõltub auto mudelist ja valitud süsteemi tüübist.
Lisaks sellele, et TPMS süsteem parandab auto ohutust, võib see ka aidata säästa kütust ja vältida tarbetuid rehvitöid. Õigesti täispuhutud rehvid vähendavad rullitakistust ning seega ka kütusekulu. Samuti võib TPMS süsteem aidata vältida tarbetuid rehvitöid, nagu rehvide asendamine või parandamine, mis võivad olla kulukad.