-
-
Kokku on 6129 toodet.
Sõiduki oluline osa, pidurisadul on pidurisüsteemi osa, mis kujutab endast seadet, mis surub piduriklotsid piduripedaali vajutamisel vastu ketast. Pidurisadulate abil saab auto kiirust vähendades aeglustada. Autoomanikud peaksid olema teadlikud sellest, millist tüüpi seadmeid kasutatakse ja millal on soovitatav need välja vahetada.
Millest üksus koosneb
Kuigi see täidab olulist funktsiooni, ei ole masina piduriosa keeruline komponent, mis koosneb peamiselt kolbist (ühest või mitmest), mis on ühendatud pidurisüsteemi hüdraulikaga, mis vastutab iga piduriklotsi kinnitamise eest (nende arv ja asukoht on erinev, nagu ka rummu ja pidurisadulate ühendamise meetod). Põhimõtteliselt koosneb see osa järgmistest komponentidest:
- raam;
- Kolbidega silindrid (1 või rohkem);
- juhendid;
- tihvtid;
- kolvi kinnihoidmine, tihendusrõngad;
- piduriklotsid;
- pidurijuhtmestik ja ühendused;
- kevadised elemendid;
- "ujuvad" sulgudes.
Tööpõhimõte on üsna selge: inimene vajutab pedaali, mis vastutab pidurdamise eest, mittejäätuv aine juhitakse rõhu all läbi pidurisüsteemi torujuhtme pidurisadulasse. Kuna kolvid on ühendatud pidurisadulatega, avaldab vedel aine survet piduriklotsidele - need asetuvad lähemale kettale ja sõiduk aeglustub.
Tüüpi kalibreid
Nagu eespool mainitud, on padjal töötavaid kolbisid mõnikord ehitatud rohkem kui üks. Kokkupaneku tüüp sõltub ka sellest, kuidas kolb on paigutatud. Kokkupanek koosneb järgmistest tüüpidest:
1. Fikseeritud - kolvid asuvad mõlemal pool ketast. See koosneb metallraamist, millel on paralleelselt silindri ja kolbide osad. Sõidu ajal surutakse iga padi paralleelselt vastu ketta osa. Pidurisadulate korpus on kinnitatud vedrustuse komponentide külge. Süsteemi hoiab paigal spetsiaalne vedru, kui sõiduk seisab.
2. "Ujuv" pidurisadul - olukorras, kus koostu kolvisüsteem on paigaldatud piduriketta ühele küljele. Selle tulemuseks on kolvimõju, mida rakendatakse ainult siseküljel asuvale padjale (viimane puutub kokku kettaga, samal ajal kui tugi, liikudes mööda oma juhikuid, surub teist padjat väljastpoolt kokku). See on elujõuline võimalus odavamate autode puhul, kuid selle tõhusus on väiksem.
Eristatakse ka esi- ja tagaosa pidurisadulaid, mis töötavad sarnaselt. Tagumine tüüp on siiski suurema mahuga ja keerukama struktuuriga, kuna seal on täiendav käivitusseade. See tähendab, et kahte tüüpi kalibreid ei saa omavahel vahetada - need lihtsalt ei sobi. Nende väljavahetamist on kõige parem lasta teha spetsialistil, kuid varuosasid saab osta meie veebisaidi spetsiaalsest osast.
Kui osad tuleb välja vahetada
Aja jooksul tuleb kõik masina osad välja vahetada ja see on normaalne. Oluline on olla teadlik olukordadest, kus demonteerimine on tegelikult vajalik. Mõned näited:
1. Närisemine ja vingumine - kui auto pidurdab. Tekib erinevatel juhtudel, nt kui liivaosakesed on sattunud pidurisüsteemi osadele või kui piduriklotsid on rikutud. Kui aga polstrid on hiljuti vahetatud, kuid autoga ei ole sõidetud, siis on tegemist pidurisadulatega.
2. pidurivedelik lekib. Pinnal, kas rataste lähedal või veljel, paiknevad laigud. Viitab probleemile pidurisadulate poolel.
Pidurisüsteemi rike (kui see "lukustub"). Tekib, kui pidurikomponendid suruvad piduriklotsid vastu ketast, kuid ei lähe seejärel tagasi oma algasendisse. Võimalik põhjus on kinni jäänud kolb või juhikud.
4. piduripedaal on muutunud pehmemaks. Soovitatav on kontrollida pidurisüsteemi nõuetekohast toimimist.
5. Pidur on ülekuumenemas. Temperatuuritõus toimub nii sadulates kui ka padjates, kettas ja vedelikus endas.
6. Padjad kuluvad ebaühtlaselt. Viitab probleemile nii piduri konstruktsioonis kui ka kolvi ja pidurijuhikus.
Mis põhjustab talitlushäireid
Pidurisüsteemi, nimelt pidurisadula rikke põhjuseks on enamasti kolbielemendi või pidurisadula juhiku dünaamilise reaktsiooni kadumine. Tõrkeid põhjustavad tegurid:
- jahutusvedelikku on juba ammu vahetatud;
- õlitihendid on kulunud ja ei ole enam hea kvaliteediga;
- konstruktsiooni korrosioon;
- kolvid jäävad kinni;
- kahjustatud voolikud või ühendused.
Kui teil tekib see probleem, siis on kõige parem mitte viivitada pidurisadulate vahetamisega. Tellimiseks võite külastada meie veebisaidi jaotist, kust leiate kogu vajaliku teabe erinevate osade kohta.