-
-
Kokku on 48 toodet.
Sidur on oluline osa igas sisepõlemismootoriga varustatud sõiduki käigukastis. Selle peamine ülesanne on eraldada käigukasti jõuallikas mootorist, et võimaldada käiguvahetust ja seeläbi edasi-tagasi liikumist. Siduriga ühendatud käigukast on üks keerukamaid süsteeme, mis sõidukil on, ja selle tõrked võivad tekitada tõsiseid probleeme sõiduki juhitavuse ja ohutusega.
Siduri tööpõhimõte on üsna lihtne. Sidur koosneb kahest ketasest, mis on üksteise vastas. Üks ketas on kinnitatud mootori käigukasti külge, teine käigukasti võlliga. Kui sõiduk töötab, pöörleb mootori poolt ketas, mis on käigukasti külge kinnitatud. Käigukasti võlli ketas pöörleb samuti, kuid on eraldatud mootori ketast siduri vahendusel. Kui juht astub siduripedaalile, lükkab see vastu survelaagrit, mis omakorda surub siduriketta mootori ketast eemale, lõpetades jõuülekande käigukasti võlli külge.
Siduri tõrked võivad ilmneda mitmel viisil, sealhulgas liigne kulumine, katkised vedrud, tugeva kulumise või õlitusprobleemide tõttu kinni jäävad hõõrdketaste vahed, või liiga vähe vedrustust, mis võib takistada siduri eraldumist. Kui sidur on kulunud või kahjustatud, võib see tekitada tõsiseid probleeme sõiduki käiguvahetusega. Sümptomite hulka võivad kuuluda käigukasti raskused, käiguvahetusprobleemid ja vibratsioon.
Siduri kulumine on loomulik protsess, mis tekib aja jooksul. Mida rohkem juht sõidukit kasutab, seda rohkem kulub sidur. Siiski on mõned meetmed, mida saab võtta, et vähendada siduri kulumist ja pikendada selle eluiga. Üks viis, kuidas seda teha, on vältida liigset siduri libistamist, mis tekib siis, kui juht hoiab siduripedaali all liiga kaua. Siduri libistamine suurendab hõõrdetegureid ja kulutab kettaid kiiremini.
Teine võimalus siduri eluea pikendamiseks on sõiduki käiguvahetusega hoolikalt ja ettevaatlikult ümber käia.
Teine oluline osa sidurist on surveplaat, mis koosneb tavaliselt metallist rõngastest ja vedrudest, mis hoiavad kokku hõõrdematerjali. Kui siduripedaali vajutatakse, liigub surveplaat hõõrdematerjali eest ja võimaldab mootori jõul sõiduki käima tõmmata. Kui pedaal vabastatakse, surutakse surveplaat tagasi hõõrdematerjali vastu, mis peatab mootori jõu edastamise ratastele.
Kuigi sidur on suhteliselt vastupidav osa, võib see aja jooksul kuluda ja vajada asendamist. Siduri eluiga sõltub sõiduoludest, juhi käitumisest ja sõiduki hooldamisest. Rasketel sõidutingimustel, nagu linnasõidud või mägiteedel sõitmine, kulub sidur tavaliselt kiiremini kui tavalistel sõidutingimustel. Samuti võib sidur kuluda, kui juht sõidab sageli jalg piduril või hoiab siduripedaali alla pikka aega.
Siduri kulutamise märgid võivad hõlmata järgmist:
1. Siduri libisemine: Kui mootori jõud ei kandu edasi ratastele, võib sidur libiseda. See võib ilmneda kui mootor töötab, kuid sõiduk ei liigu edasi või kui kiirendamine on raskendatud.
2. Siduri krigin: Kui sidur on kulunud või rikutud, võib see tekitada kriginat, mis tuleb tavaliselt siduripedaali vajutamisel või vabastamisel.
3. Siduri vibratsioon: Siduri kulunud osad võivad põhjustada vibratsiooni sõiduki käiguvahetusel või kui sidur on vabastatud.
4. Siduri kõvadus: Siduri pedaal võib tunduda raskem, kui sidur on kulunud või rikutud.
Kui ilmnevad ülaltoodud sümptomid, tuleks sidur viia autoteenindusse, et teha diagnostika ja vajadusel asendada kulunud osad. Siduri asendamine võib olla suur töö ja see võib nõuda spetsialiseeritud tööriistu ja oskusi. Seetõttu on soovitatav usaldada see töö professionaalidele.