-
-
Kokku on 980 toodet.
Mootori plokikaas on oluline osa, mis katab mootori ülemist osa ja sulgeb silindrite pealmised osad. See võimaldab mootoril õigesti toimida, hoides kõiki olulisi osi paigas ja kaitstes neid kahjustuste eest.
Plokikaane sisselaske- ja väljalaskeosad on selle olulise osa lahutamatu osa. Sisselaskeavad võimaldavad mootorile õhku, mis on vajalik kütusega segunemiseks ja põlemiseks. Väljalaskeavad võimaldavad põletusjääkide eemaldamist mootorist ja tagavad mootori optimaalse jõudluse.
Sisselaske- ja väljalaskeosad on mõlemad väga olulised, sest need mõjutavad mootori jõudlust ja kütusekulu. Valesti toimivad või rikkis osad võivad põhjustada mootori rikkeid ja võivad olla ohtlikud nii autojuhile kui ka teistele liiklejatele.
Sisselaskeosad
Sisselaskeosad koosnevad sisselaskekollektorist, sisselaskeklappidest, sisselaskeventiilidest ja õhufiltrist.
Sisselaskekollektor on toru, mis ühendab mootori sisselaskeavad silindritega. See on valmistatud tavaliselt metallist või plastikust. Sisselaskekollektor võib olla üksik- või mitmerealine sõltuvalt mootori tüübist.
Sisselaskeklapp on avatav ja sulgub silindri sisselaskeava. See kontrollib õhu voolu mootorisse ja mõjutab mootori jõudlust. Kui sisselaskeklapp ei sulgu korralikult või on liiga kulunud, võib see põhjustada mootori jõudluse langust ja kütusekulu suurenemist.
Sisselaskeventiil on elektrooniliselt juhitav osa, mis kontrollib õhu voolu mootorisse. See avab ja sulgeb sisselaskeklapi vastavalt mootori töörežiimile. Kui sisselaskeventiil ei tööta korralikult, võib see põhjustada mootori jõudluse langust ja kütusekulu suurenemist.
Õhufilter on osa, mis filtreerib mootorisse tulevat õhku, et eemaldada tolmu, mustust ja muid osakesi. Kui õhufilter on ummistunud, võib see põhjustada mootori jõudluse langust ja kütusekulu suurenemist.
Lisaks tuleks kaaluda ka võimalust paigaldada tugevamad klapid, mis võivad suurendada plokikaane vastupidavust ja tagada mootori parema töökindluse.
Väljalaske süsteem
Väljalaske süsteem koosneb mitmest osast, mis tagavad heitgaaside vaba väljutamise ja mootori parema jõudluse. Väljalaske süsteemi peamised osad on:
- Kollektor: see osa asub mootori väljalaskeotsas ja kogub kokku heitgaasid erinevatest silindritest. Kollektor suunab heitgaasid edasi väljalaske torusse.
- Väljalaske toru: see osa on vajalik heitgaaside suunamiseks auto tagaosas asuvasse väljalaskeavasse. Väljalaske toru suurus ja kuju võivad mõjutada mootori jõudlust ja heli taset.
- Summuti: see osa asub väljalaske toru lõpus ja aitab vähendada mootori müra ning kaitsta keskkonda liiga palju saastavaid heitgaase. Summuti sisaldab katalüsaatorit, mis muudab mõned heitgaasid ohutumaks ja keskkonnasõbralikumaks.
Väljalaske süsteemi parandamiseks võib kasutada erinevaid meetodeid, nagu toru läbimõõdu suurendamine, summuti vahetamine või katalüsaatori paigaldamine. Enne muudatuste tegemist tuleks siiski konsulteerida spetsialistiga, et tagada mootori ohutus ja seaduslikkus.
Kokkuvõte
Plokikaas ja väljalaske süsteem on kaks olulist osa auto mootoris, mis mõjutavad selle jõudlust ja töökindlust. Nende osade hooldamine ja vajadusel parandamine võib tagada mootori pikema eluea ning parema jõudluse. On oluline, et mootori remonditöid teeksid spetsialistid, kes omavad vajalikku kogemust ja oskusi, et tagada parim tulemus.