-
-
Kokku on 1484 toodet.
Heitgaasitagastus süsteem (EGR) ja selle osad, nagu AGR-klapp (või EGR-klapp), on olulised autode jõudluse ja keskkonnasõbralikkuse tagamiseks. Need süsteemid on olulised, et vähendada lämmastikoksiidide (NOx) heitkoguseid ja suurendada kütusekulu tõhusust. Selles artiklis uurime lähemalt heitgaasitagastuse süsteemi ja selle olulisemaid osi.
Mis on heitgaasitagastus süsteem?
Heitgaasitagastuse süsteem on auto mootori heitgaaside kogumine ja nende uuesti sisseviimine põlemiskambrisse, kus need uuesti põlevad ja aitavad vähendada NOx heitkoguseid. See saavutatakse klapiga, mis reguleerib heitgaaside voogu põlemiskambrisse, kusjuures see laseb väiksema koguse puhtaid heitgaase välja. Heitgaaside sissevõtmine vähendab NOx heitkoguseid, kuna see suurendab põlemistemperatuuri, mis omakorda vähendab lämmastikoksiidi heitkoguseid.
Mis on AGR-klapp?
AGR-klapp (või EGR-klapp) on osa heitgaasitagastuse süsteemist. See on klapp, mis reguleerib heitgaaside voogu mootorist tagasi põlemiskambrisse. See tagastab heitgaase, kus need uuesti põlevad ja aitavad vähendada NOx heitkoguseid. AGR-klapp on tavaliselt paigaldatud mootori kollektorisse, mis võimaldab heitgaasidel otse sissevoolu mootori sisselaskeava kaudu.
AGR-klappi võib tavaliselt leida diiselmootoritel, kuna diislikütuse põlemisel tekib palju NOx heitkoguseid. AGR-klapp aitab seda probleemi vähendada, tagastades osa heitgaasidest põlemiskambrisse. See võimaldab mootoril töötada tõhusamalt ja saavutada parem kütusekulu ning vähendada heitkoguseid.
Kuidas AGR-klapp töötab?
AGR-klapp töötab sarnaselt EGR-klapile, kuid AGR-klapp tagastab heitgaase mootori kollektori kaudu. Kui mootor töötab, voolavad heitgaasid mootorist läbi ja AGR-klapp kontrollib nende voolu. Seejärel suunatakse osa heitgaasidest tagasi mootorisse, kus nad segunevad värske õhuga ja aitavad suure.
EGR on lühend sõnadest Exhaust Gas Recirculation, ehk heitgaasi tagasivoolusüsteem. Selle ülesandeks on vähendada heitgaaside kahjulikku mõju keskkonnale, eriti NOx ehk lämmastikoksiidide osas. Kuidas see süsteem töötab?
Heitgaasitagastuse süsteemi (EGR) põhiülesanne on tagada osaline sissepritse, mille abil vähendatakse põlemiskambri temperatuuri ja rõhku. Seda saavutatakse taaskasutades osa heitgaase, mida juhitakse tagasi mootori sisselaskekollektorisse. See võimaldab vähendada NOx heitkoguseid kuni 60%, ilma et see mõjutaks sõiduki võimsust või jõudlust.
EGR süsteemi peamised osad on: EGR ventiil, EGR jahuti ja EGR andur. EGR ventiil asub mootori peal ja see avab ja sulgeb heitgaaside voolu mootori sisselaskekollektorisse. EGR jahuti on vajalik, et jahutada heitgaase, enne kui need sisenevad mootorisse. Jahuti on tavaliselt valmistatud vasest või alumiiniumist ning see asub EGR ventiili järel. EGR andur tagab, et süsteem töötab korrektselt, jälgides rõhku ja temperatuuri EGR jahutis.
EGR süsteemi probleemid võivad tekkida erinevatel põhjustel. Üheks sagedasemaks põhjuseks on EGR jahuti ummistumine, mis võib põhjustada tõrkeid mootori jõudluses ja suurenenud heitkogustes. Teine levinud probleem on EGR ventiili rikke või ummistumine, mis võib samuti mõjutada sõiduki jõudlust ja heitkoguseid.
Kui EGR süsteemis esineb probleeme, võib see põhjustada ka mootori tõrkeid, nagu näiteks käivitamisprobleemid, mootori värisemine, tugev müra ja isegi halvenenud kütusekulu. Seetõttu on EGR süsteemi hooldus ja korrasoleku kontroll oluline, et vältida suuremaid kulutusi ja tagada sõiduki sujuv töö.
EGR süsteemi kontrollimiseks ja hooldamiseks on soovitatav teha regulaarset hooldust ja kontrollida süsteemi osade seisukorda. EGR jahuti tuleks kontrollida ja puhastada vähemalt korra aastas, et tagada heitgaaside sujuv liikumine ja ennetada ummistumist. EGR ventiili seisukorda tuleks kontrollida iga 50 000-100 000 km järel, sõltuval.