Ülekanderihm CVT

Aktiivsed filtrid

Kindlasti olete kuulnud sõna "ülekanderihm" (inglise keeles CVT), kuid kas te teate, mis see täpselt on ja kuidas see töötab? Ülekanderihm on mehhaaniline seade, mis on levinud paljudes kaasaegsetes sõidukites ning mis aitab tagada sujuvat ja tõhusat jõuülekannet mootori ja käigukasti vahel.

   

CVT-d kasutavad peamiselt automaatkäigukastid, kuid neid võib leida ka manuaalkäigukastidega autodel. Ülekanderihm koosneb kahest vastastikku sobitatud terasest rihmarattast, mille vahel asub metallist rihm või ketas. Rihma asendit reguleerib hüdrauliline või elektriline juhtimissüsteem, mis tagab täpse jõuülekande. Ülekanderihm võimaldab mootoril pidevalt pöörlemissagedust säilitada, reguleerides automaatselt käigukasti ülekandearvu vastavalt sõiduki kiirusele ja koormusele.

   

CVT-d pakuvad mitmeid eeliseid võrreldes traditsiooniliste käigukastidega. Esiteks on need tõhusamad kütusekulu osas, kuna mootor töötab optimaalsel pöörlemissagedusel sõltumata sõiduki kiirusest. See tähendab, et mootoril on võimalik saavutada parim kütusekulu isegi madalamatel kiirustel.

   

Teiseks on CVT-d väga sujuvad, ilma et käikude vahetamine häiriks sõidu sujuvust. Kuna ülekanderihma abil toimub jõuülekanne pidevalt muutuva ülekandearvu kaudu, ei ole enam vaja käikude vahetamist ning see tähendab, et sõidukogemus on sujuvam ja rahulikum.

   

Kolmandaks on CVT-d tavaliselt lihtsamad ja odavamad hooldada kui traditsioonilised käigukastid. Kuna ülekanderihm ei sisalda liikuvaid osi, pole vaja sellel aeg-ajalt hooldust teostada, nagu on vaja manuaalkäigukasti või automaatkäigukasti korral. See tähendab ka seda, et ülekanderihma vahetamine on oluliselt odavam kui käigukasti remontimine või vahetamine.

   

Kuid nagu kõigi asjadega, on ka CVT-dega seotud mõningaid väljakutseid. Üks peamisi probleeme on jõudluse ja dünaamika puudumine võrreldes traditsiooniliste käigukastidega. 

   

CVT-i tööpõhimõte on lihtne: see kasutab kahte rihmarattast, mis on ühendatud rihmaga, et tagada mootori jõu ülekandmine rattastele. Üks rihmaratas on suurem kui teine ning nende vahel asub rihm. Rihmaratta suurust saab reguleerida, et varieerida rihma läbimõõtu ja seega ülekande suhet.

   

CVT kasutamine on saavutanud populaarsuse sõiduautode, ATV-de, mootorrataste ja muude sõidukite tootmises. Seda seetõttu, et see annab sõidukitele sujuva ja tõhusa jõuülekande ning suurendab kütusesäästlikkust. CVT-ga varustatud sõidukid on tavaliselt ka madalama müra ja vibratsiooniga kui traditsiooniliste käigukastidega sõidukid.

   

Üks suurimaid eeliseid CVT-ga sõidukite puhul on nende suurem kütusesäästlikkus. Traditsioonilised käigukastid on piiratud kindla arvu käikudega, mis tähendab, et mootori pöörded võivad olla ebaefektiivsed, eriti kui auto kiirus varieerub suuresti. CVT-ga sõidukid võivad aga jõuülekannet varieerida pidevalt, muutes mootori töö optimaalseks ja suurendades seeläbi kütusesäästlikkust. Lisaks saab CVT-ga sõidukites kasutada ka kergeid ja väiksemaid mootoreid, mis vähendab kütusekulu veelgi.

   

CVT-l on ka mitmeid muid eeliseid. See on sujuv ja vaikne, kuna ei ole käiguvahetuse ajal ebameeldivaid hüppeid ja raputusi. Lisaks on CVT-ga sõidukitel parem kiirendus, sest mootori pöörded suurenevad järk-järgult, ilma et käiguvahetus seda mõjutaks. See muudab CVT-ga varustatud sõidukid eriti sobivaks linnasõiduks, kus peatumine ja kiirendamine on tavalised.

   

Kuid nagu kõigil tehnoloogiatel, on ka CVT-ga omad puudused. Üks nendest on see, et CVT-d ei pruugi olla sobilikud suure jõudlusega sõidukitele. Kuigi CVT-d on paranenud, ei pruugi need suutma taluda suuremat jõudu ja kiirust, mis võib olla takistuseks sportlike autode tootmisel.

Liitu kohe uudiskirjaga

Liituge, et saada osa allahindlustest ja pakkumistest

Product added to compare.