-
-
Kokku on 31 toodet.
Vahevõll ja tasakaalustusvõll on olulised komponendid, mis on vajalikud mootori sujuva töö tagamiseks. Need võllid asuvad mootori all ja neil on oluline roll ülekandetoru võlli, mootori karteri ja käigukasti vahelise jõuülekande osana.
Vahevõll on tavaliselt keeruline metallist võll, mis on paigutatud karterisse ja ühendab mootori klapikambrikaant ja käigukasti. Selle roll on tagada käigukasti ja mootori jõuülekanne ning vähendada vibratsiooni ja mürataset. Vahevõll on väga tähtis, sest see aitab kaasa sõidumugavusele ja võib vältida mootori kahjustusi. Vahevõll on tavaliselt valmistatud kõrgekvaliteedilisest terasest, kuid mõned tootjad võivad kasutada ka teisi materjale.
Tasakaalustusvõll on teine oluline võll, mis paikneb karteris. Selle roll on vähendada mootori vibratsiooni ja tagada mootori sujuv töö. Kui mootori pöörlemiskiirus suureneb, siis suureneb ka vibratsioon ja müra. Tasakaalustusvõll aitab seda vähendada, tagades mootori tasakaalu.
Mõlemad võllid on väga tähtsad mootori sujuva töö tagamiseks ja vigade korral võib nende mõju mootorile olla väga tõsine. Seetõttu on väga oluline regulaarselt kontrollida ja hooldada neid võlle, et tagada nende korrasolek.
Üks peamisi probleeme, mida võib vahevõll ja tasakaalustusvõll põhjustada, on nende kulumine või purunemine. Kui need võllid purunevad või kuluvad, võib see põhjustada mootori probleeme, näiteks suurenenud müra ja vibratsiooni. Kui võllid on liiga kulunud, võivad need ka murduda, mis võib viia tõsiste mootoririketeni. Seetõttu on oluline neid regulaarselt kontrollida ja asendada vajadusel uutega.
Vahevõlli ja tasakaalustusvõlli kontrollimiseks ja hooldamiseks on oluline kasutada spetsialisti teenuseid. Mootori hooldamise ja remondi käigus võivad need võllid saada kahjustusi või kuluda. Seetõttu on oluline teha regulaarseid hoolduskontrolle, et tagada nende korrasolek.
Vahevõllide tüübid
On olemas mitmeid vahevõlle erinevate disainide ja suurustega. Tavaliselt eristatakse järgmisi tüüpe:
1. Sirge vahevõll
Sirge vahevõll on lihtsaim ja kõige tavalisem vahevõllide tüüp. See koosneb kahest õõnsast torust, mille otsad on ühendatud sõiduki käigukasti ja diferentsiaali vahel.
2. Viltune vahevõll
Viltune vahevõll on konstrueeritud nii, et see sobitub kitsamatesse ruumidesse, näiteks väiksematesse sõidukitesse või sportautodesse. See koosneb kahest võlli, mis on ühendatud viltu asetatud hammasratastega, mis võimaldavad võllide pöörlemist erineva nurga all.
3. S-kujuline vahevõll
S-kujuline vahevõll on sarnane viltuse vahevõlliga, kuid see on loodud veelgi suurema painduvuse tagamiseks. S-kujuline vahevõll koosneb kahest võlli, mis on ühendatud kahe S-kujulise hammasrattaga. See võimaldab võllide pöörlemist suurema nurga all kui viltune vahevõll.
4. Kooniline vahevõll
Kooniline vahevõll on loodud spetsiaalselt tagaveoliste sõidukite jaoks. See võimaldab käigukasti paigaldada sõiduki esiotsa lähedale ja diferentsiaali tagaosale. Koonilise vahevõlli kaks otsa on erineva suurusega, et tagada optimaalne jõuülekanne tagasillale.
5. Kardaanvahevõll
Kardaanvahevõll on tavaliselt kasutatav nelikveolistes sõidukites, kus käigukast asub sõiduki esiosas ja tagumine differentsiaal tagaosas. Kardaanvahevõll võimaldab võllidel pöörlemist erineva nurga all, et tagada jõuülekanne kõikidele neljale rattale.
Tasakaalustusvõll
Tasakaalustusvõll on oluline osa sõiduki käigukasti ja tagumise silla vahelisel vahevõllil. Selle peamine ülesanne on vähendada vibratsiooni ja mürataset, mis tekib vahevõllide pöörlemisel. Tasakaalustusvõll koosneb kahest võlli, mis on omavahel ühendatud erineva suurusega hammasratastega. Need hammasrattad võimaldavad võlli pöörlemist erineva kiirusega, et vähendada vibratsiooni ja müra.